fredag 25 juli 2008

Ångest vs. lycka

Dagens nackdelar:
-Jag fick en relativt lite lön.
-Jag tappade ner mina favoritsolglasögon mellan stenarna vid Scaniabadet i eftermiddags.
-Jag jobbar natt och kände mig trött vid kvart i fem tiden i eftermiddags.
-Jag har bränt mig på armarna efter två dagar då all vaken tid spenderats i solen.
-Jag skar mig lite strax innan tån på vänster fot börjar när jag badade.
-Det är fruktansvärt varmt i vaktkuren och vad jag än gör så vädras värmen inte ut.
-Jag har för lite vatten utslaget på antalet arbetstimmar som är kvar.

Vad slår allt detta och raderar all ångest?
Jo, jag kollade just min mail, svar från CSN.
Efter en månads vånda är klarheten ett faktum i det jag misstänkte skulle bli ett totalt mörker.
CSN visade sig vara samarbetsvilliga, trevliga, hjälpsamma och absolut inte så helvetiska att hha och göra med som ryktet säger. Alltså får jag studiemedel i höst, alltså kan jag plugga vidare, med andra ord är jag räddad. Thank God!

Inga kommentarer: