torsdag 31 juli 2008

Ett kungarike för en falafel

Falafel. Finns det något som är mer synonymt för en utekväll i Malmö?
Forskare i Lund har utvecklat en teknik som tillåter Falafel No 1 att frysa sina bollar och skeppa ut dom i världen. Och jag tror det kan lyckas. Någon skulle säkert kunna komma på läckra rätter utöver falafelrulle, i pita och som tallrik med pommes och sallad, någon kan säkert få det att få en annan stämpel än billig fyllemat.
Jag vet inte hur hälsofarlig oljan bollarna friteras i är, men om man bortser från den borde falafel innehålla ganska mycket nyttiga näringsämnen, betydligt mer än t.ex. kebab eller annan liknande mat.
Oavsett hur det går så vet jag hur jag vill ha min rulle. Med feta, alla såser och ibland halloumi eller grillad aubergin. Då är jag glad.
(SDS, SDS2)

2 kommentarer:

Kottemor sa...

Vad är en utekväll utan en vitlöksdoftande falafel som avslut...
Det hör liksom till.
Hur många bakfyllor har den inte hindrat?!

Trevlig sida du har:)
Tack!

Fem Bilder sa...

Ja, det är kronan på verket.

Och tackar