måndag 21 juli 2008

Mjölkångest?

Dagens ångest sprider tidningarna med sina artiklar kring mjöken i kaffeautomaterna som står på skolor och arbetsplatser i alla hörn av vårt land. "Avslöjandet" rör mjölkens äkthet, tydligen är det något pulver som vissa inte tycker ska få kallas mjölk.
Kanske jag är mer upplyst än andra, men har det inte varit allmänt känt rätt länge att det är just pulver i automaterna? Att om man vill ha "riktig" mjölk så köper man en liter själv och häller ur?
(DN, SVD, SVD2, SVD3)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Att påstå att man får "mjölk med kaffe" har visat sig vara en djävla lögn... istället så har det visat sig vara glukossirap (soker) och plus äckligt transfett som mjukgjorts med kemikalier,,

Jag kan bara (som rökare)tacka min lyckliga stjärna här att jag alltid föredragit svart kaffe - med en egen medhavd sockerbit.
Då slipper man äckligt transfett och gukoser.. som kallas Viener Melange..

Fem Bilder sa...

Svart kaffe är alltid att föredra.
Men vad har rökarbiten med kaffet att göra?

Anonym sa...

Jag är så in i h-e förbannad. I 4 år har jag druckit deras "kaffe" med mjölk, ofta som capoccino. Det står MJÖLK som innehåll på automaten, klart jag tror att det stämmer. Nu var det tydligen något annat SKIT. Jag hoppas vi kan stämma detta SKITFÖRETAG och då skadestånd. Ska se till att jobbet säger upp avtalet med Selecta efter semestern. Spyfärdig.