söndag 6 juli 2008

Barn vs. båt

En 70-årig kvinna i Indien födde tvillingar och samtidigt blev världens äldsta mamma. Och jag som brukar reagera på när 45-åringar får barn. Hade det varit i Sverige hade personen i fråga bott utanför någon av städerna i ett villaområde och döpt sina barn till namn som Cassandra och Johnny. White trash! (AB)

Läser även att en båt som var med i en Elvisfilm för alldeles för många år sedan har lagt till vid Skeppsbron här i Malmö och ska bli restaurang. När jag cyklade hem från jobbet i lördagsmorse cyklade genom det området, jag fick en idé hur man skulle kunna förvandla området till ett alternativt centrum, men den idén dör nog med mig (jag kan vara så otroligt högtravande, det är därför ni älskar mig). Stadsplanerarna i Malmö verkar vara ganska fast beslutna om att Västra Hamnen ska vara så isolerat från resten av Malmö som möjligt. Det hade varit trevligt med en naturlig länk till stan istället för kontorshus och högskolan. (SDS)

Inga kommentarer: