onsdag 9 juli 2008

P-malmöångest

Parkering Malmö. Varför hatar ni era kunder?
När vi bodde i centrala Malmö hade vi en plats i p-huset Anna som vi betalade månadsvis för, det fungerade riktigt bra, det var dyrt men man kan inte räkna med något annat. Sen flyttade vi ut till Västra Hamnen. Det skulle vi inte gjort, av någon anledning känns det som om p-malmö straffar oss för vårat val.
Så här ligger det till. Vi fick snabbt en ny parkeringsplats vid mässan, verkligen inte i samma klass som i stan men det får fungera.
Nu kommer vi till delen där p-malmö mest framstår som Cruella De Vils bittra syster.
Innan varje månadsslut ska det komma ett nytt kort att sätta i vindrutan på bilen för att visa att bilen får stå där. Det gjorde det inte. Vi tänkte att det nog var lite försenat och lämnade kvar kortet för juni så att eventuella parkeringsvakter inte skulle få för sig att böta oss. Men det gjorde dom, två gånger. 600 kronor sammanlagt. Vi har ringt företaget två gånger. Igår var flickvännen inne på deras kontor, hon fick visserligen det nya kortet men dom behöll originalen på böteslapparna. Idag ringer flickvännen för att försäkra sig om att det löper på som det ska. Att en månadskund inte ska behöva betala två parkeringsböter för att p-malmö inte riktigt sköter sina affärer på ett riktigt sätt.
Håll i er nu, så lätt var det inte. Det ska handläggas, processeras och tittas på innan dom kan säga något, dessutom har dom mage att vara otrevliga.
Någon annan som tröttnat på p-malmös sätt?

1 kommentar:

Anonym sa...

precis som telefonförsäljare, poliser/ordningsvakter/väktare, kärrin.. personal på åhléns, vårdpersonal, socialsekreterare.. osv osv måste parkeringsvakter och anställa på deras reklamationsavdelning kunna vara trevliga fast man får skit kastat över sig varje dag. annars kan man jobba någon annanstans.