tisdag 15 juli 2008

Fototriss

Jag såg att det var ett nytt tema på Fototriss och blev inspirerad. Temat just nu är byggnader. Så för första gången tänkte jag delta. Min under rubrik blir "huset mitt emot". Under det senaste året har jag och flickvännen bott i tre olika lägenheter på tre olika platser i Malmö.
Första bilden är utsikten ut mot cykelvägen där Malmös samlade festelit passerar när de går från Möllan till Lilla Torg, samma cykelväg som banar väg för studenterna som ska till högskolan. Platsen är Kaptensgatan.
Andra bilden är tagen på Disponentgatan vid St. Knut. Man kunde tydligt se hur vi bodde i hyresrätt (andrahand givetvis) och de andra i bostadsrätt bara genom att titta på innergårdarna. Huset som syns är bostadsrätterna.
Tredje bilden är där vi bor i dag, i Västra Hamnen. En tydlig kontrast i byggstil om man jämför med de tidigare bilderna.



4 kommentarer:

MFz sa...

fint :)

Mia sa...

Fina bilder. Jag kan bara se två dock.

Millan sa...

Fina bilder, tycker nr två är häftigast med innergårdarna men skulle helst vilja bo på nr tre, där ser jättefint ut.

Fem Bilder sa...

Ja trean är väl det finare av områdena.