onsdag 30 juli 2008

Sverige vs. tyskan

Idag börjar rättegången mot tyskan som tros ha mördat barnen och nästan mördat mamman i Arboga.
Fulmys* i media än en gång.
Ska jag vara ärlig så verkar tyskan inte vara skyldig, detta baserat på vad som står i tidningarna, polisen har säkert mer än vad tidningarna har. Men så som jag har uppfattat det hela så finns knappt något som pekar på att hon gjorde det. Och att mamman pekar ut henne är väl inte så stark det heller. Jag menar, har man blivit slagen i huvudet med en hammare, behövt se sina barn bli mördade och sen legat medvetslös en längre tid, då kan nog minnet vara lite tilltufsat. Att peka ut någon efter detta borde inte väga så tungt.
Och att tyskan skulle vara svartsjuk hoppas jag inte hon fälls för, för vem är inte svartsjuk?
Men å andra sidan, i rätten och runt omkring är experter av olika slag inblandade, min erfarenhet bygger på för många avsnitt av CSI och NCIS, jag tror det är rätt lätt och se vem som sitter inne med kunskapen här.
(SDS, SVD, SVD2, SVD3, DN, DN2, HD)

*att vältra sig i något som man inte borde vältra sig i.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Varför benämner du den misstänkta i Arbogafallet som "Tyskan" Vad har hennes härkomst med detta att göra? Man brukar inte benämna andra misstänkta med deras ursprung, så varför i detta fall? Handlar det om någon form av förakt för personer med Tyskt ursprung?

Anonym sa...

*att vältra sig i något som man inte borde vältra sig i


Sant och du med