tisdag 8 juli 2008

Om barns fostran

Aftonbladet skriver artiklar om unga och skönhetsvård. Igår handlade om en tjej strax över tjugo som botoxade ansiktet, idag om en unge tjej som fick sin första antirynkkräm av sin mamma när hon var 12 år gammal.
Galet! När mina framtida barn blir tonåringar så blir det inga krämer, nej, dom får ett bibliotek av fostrande hip hop tillsammans med ett ständigt pyrande hat mot charter, tribaltatueringar och lightprodukter. Så kommer jag uppfostra mina barn.
(AB, AB2, AB3, AB4)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Till de som tror att min mamma propsade på mig vid tolv års ålder att börja med krämer just för att inte få rynkor - är fel! Min mamma rekommenderade mig att börja med krämer just för att få en mjuk och len hy i stället för en torr och livlös sådan. Och att det just var en av mammas anti-rynk krämer jag provade är helt och hållet en slump. Att sedan just den krämen passade min hy excellent var det bästa som kunde hända mig.

Hälsningar Emma-Lou Pesonen.

Anonym sa...

varför skriver aftonbladet om det? att en tjej använder kräm för att hennes hud är torr är knappast sensation nog för gamle gode aftonhoran!
estragon

MFz sa...

emma-lou, vad heter krämen?