lördag 28 juni 2008

Tatueringsångest

Aftonbladet har börjat köra artiklar med misslyckade tatueringar som tema. Folk skickar in, aftonbladet skriver och allt är frid occh fröjd. Eftersom skadeglädjen är den enda sanna glädjen så fungerar det bra.
De flesta som har varit med har bara varit white trash, jag väntar på någon som visar upp sin fula tatuering av en varg som ylar mot månen, givetvis en ryggtavla. Han som är med och visar upp sig idag verkar vara en kille man gärna tar en kväll på stan med, om han inte hade ändrat sitt motiv. På en semesterresa på Rohdos tatuerar han en tiger som mest liknar en väldigt tilltufsad bondkatt ritad för en barnbok. Men som sagt, han ändrade den.
Jag har en kompis som två gånger har tatuerat sig på fyllan när han har varit på semester. Första gången en text på bakdelen, inte så farligt, andra gången en stor, stor bild på ena vaden. Jag har bilder, men jag antar att jag ska fråga innan jag slänger upp dom här. Om vi säger så här, han hade slagit alla andra i Aftonbladetsserie med hästlängder. I vilket fall så domineras hela vaden av det ansikte som har gett honom smeknamnet "happyman", det måste ses.
(AB)

Inga kommentarer: