måndag 16 juni 2008

Fantastiska Turkiet vs. mindre fantastiska Saaben

Min svärfar kommer ner från Piteå idag. Det ska bli riktigt trevligt. Jag träffade honom i augusti när vi var uppe och det visade sig vara en riktigt trevlig man. Med anledning av besöket fick flickvännen ett enormt behov av att tvätta bilen, så vi körde bort till Wash a car vid Sofielund igår. Medan det regnade och åskade stog flickvännen och matade polletter i inkastet och jag försökte behärska högtrycksmunstycket. En Saab från 91 har aldrig varit renare. Efter det gav vi oss på damsugaren, för att komma åt ordentligt var vi tvugna att leta oss in under sätena. Det var dagens guldgruva. En burk fikonmarmelad med sesamfrön, en smal vas i glas, hur många Ramlösa, Pucko och Brämhultsflaskor som helst och en hel del papper, även våra flyttkort hade letat sig in och gömt sig. Nu efteråt känns det skönt, en ren bil går bättre än en smutsig bil, i vilket fall känns det så.

I och med vår bilstädkväll missade jag matchen mellan Turkiet och Tjeckien. Jag trodde inte jag missade något större men nu i efterhand har jag förstått att det var en fantastisk match. Turkiet vänder 2-0 till 2-3 i matchens slutskede. Jag trodde att med en målvakt som Chech så rullar inte 3 bollar in i mål, men så fel jag har i bland.
(SDS, SDS2, AB, AB2, HD, SVD)

Inga kommentarer: