torsdag 12 juni 2008

Smärta vs. Haddaway

Det är hemskt när människor skadar sig, läser på SVDs sida att Goran Bregovic bröt ryggen som resultat av ett fall, samtidigt känns det poetiskt riktigt att det är just ett körsbärsträd han faller från.
(SVD, Youtube)

När ämnet smärta är på tapeten så måste jag nämna natten mot tisdagen. Jag drabbades av nån sjukt elak migrän snyggt mixad med lite ep. Smärtan i mitt huvud var så intensiv av jag bara svettades, nästan kräktes, jag kunde inte sitta, ligga, inte någonting. När det var som värst var alternativet att gnaga upp handlederna ett fullgott alternativ. Efter ett par timmar ringde flickvännen ambulans och sjukhuset var nästa station. Jag var hemma ett par timmar senare, slutet gott, allting gott.
Dock spelade ambulansföraren Queens "I want to break free", det passade sig inte riktigt då.

Slutligen. Att Dr Alban och Haddaway gör en låt tillsammans känns mest som en dödsryckning. Att Haddaway blir utslängd från klubben han ska spela låten på tillsammans med Dr Alban är äkta fulmys.
(AB)

1 kommentar:

Anonym sa...

Aftonbladet är ej längre en nyhets tidning de är en ren skvaller tidning som har 0 koll.

1. Kvällen var grymt bra ös och inget fiasko förutom att de blev en dispyt mellan vaktern och Haddaway.
2. Haddaway valde själv att gå då han kände sig dåligt behandlad.
3. Singeln heter inte "Something good its on its way" den heter I love the 90´s

Ibland undrar man verkligen hur långt man kan gå i svensk media, får man skriva precis va som helst för att att kunna kränga några extra tidningar.

Reportern har ju bara bläddrat på nätet ...ohha den heter visst Something good its on its way....de har inte ens kollat den officiella hemsidan www.dralban.com där de står klart och tydligt " i love the 90´s" Detta säger väl en hel del...

/ Johan...som var där på plats under hela kvällen. Vart var aftonbladet ?? gäsp....