lördag 7 juni 2008

Fotbollsmessias vs. sommarplåga

I går var en fruktansvärt allergisk dag. Jag vet inte varför jag lär mig att ett nässpry är a och o i bekämpningen av sommaren. Nu är det införskaffat. Nu är det bättre. Jag trodde helt ärligt ett tag att jag skulle nysa tills näsan helt enkelt trillade av. det hade ju varit mindre lustigt.
I går lyckades vi få parkeringsböter igen, denna gång på Bergsgatan utanför apoteket. 700 kronor. Inte bra.
Bättre blev det när vi hittade ett riktigt snyggt bord på Ilva som vi beställde, tyvärr var lagret tömt på just den modellen och vi får det den 28e juni.

Idag börjar EM. Det känns perfekt. I stort sett all svensk media har unisont utsett Zlatan till den återvändande fotbollsmessias vårt lag tydligen behöver. Jag tycker å min sida att ett lag inte hänger på en kille, att lägga all press från media på just Zlatan kan få konsekvenser som inte alls är roliga. Men vi får hoppas att han och de andra klarar av sin uppgift. Först håller jag tummarna för att vi överhuvudtaget tar oss vidare från gruppspelet.
(SDS, SDS2, SDS3, HD, HD1, SVD, SVD1)

Inga kommentarer: