söndag 1 juni 2008

Rödvinsvänstern vs hyresglädje

Jag läser att Tiina Rosenberg inte verkar klara av kombinationen av alkohol och humor. Under en av de finare festerna i Lund nämligen promoveringsmiddagen. Hon spillde sitt hat inför 500 gäster och riktade det mot a cappellagruppen som stod på scen.
Men man måste ha lite medlidande med henne, hade någon satt mig på en enormt stel middag där förväntningarna som tynger mig antagligen härstammar från 1500-talet eller så och sen tvingar mig lyssna på en a cappellagrupp som dessutom sjunger någon låt som förväntas vara rolig (jag hatar "rolig musik" som Robert Broberg och liknande), då hade även min bägare runnit över.

(SDS)

Som jag har tjatat om ett tag så var vår hyresvärd (fram till igår då vi flyttade) inte en av de goda människorna. Han var direkt ond. Hyra ut svart i andrahand och dessutom lägga på runt 1500 i extra hyreskostnad för att den var "möblerad" direkt kvalificerar honom till valfri nivå i Dantes syn på livet efter detta.
Så när Sydsvenskan skriver ännu en artikel om en andrahandshyresgäst som blivit lurad och fått rätt så blir jag varm i kroppen.
Vi ska träffa vår slumvärd klockan tolv och ge honom nycklar. Då ska första dödsstöten in.
(SDS)

Inga kommentarer: