måndag 16 juni 2008

Österrikes skam förbrödrade

Idag kom min svärfar ner till Malmö. Jag var väl inte direkt nervös inför att träffa honom, kanske lite oviss över hur det skulle gå och hur det skulle vara, jag har träffat han en gång i augusti förra året på hans hemmaplan, nu är det sommar igen och bollen är på min hemmaarena så att säga. Men det gick bra, som tur var var det fotboll på tv och han visade sig ha spelat i unga år, inget är så förbrödrande som fotboll. Dessutom gillar jag något med det där norrländska, det lugna, de okomplicerade, det var därför jag föll för flickvännen till att börja med.

Och matchen, Österrike - Tyskland. alla som såg den kan nog hålla med om att det stundtals ar riktigt spännande, stundtals direkt pinsam. Österrikes oförmåga att hålla i hop sitt spel gjorde mig mest förbannad, tappade bollar, felsparkade passningar och skott på mål som så uppenbart sparkades några meter för långt fram eller för långt bak. Tyskland var värdiga vinnare. I slutet såg det nästan ut som att Österrikes spelare skämdes.
(SDS, HD, AB, AB2, SVD)

Inga kommentarer: