måndag 23 juni 2008

Argalistan

Det som gör mig arg eller irriterad just nu är som följer.

Pernilla Whalgren i Nutrissereklamen. Ni vet den där hon pratar med sin hemska dialekt om hur hon ännu en gång färgat håret. Jag känner en våg av ilska skölja genom kroppen varje gång någon av varianterna på reklamen rullar i rutan. Dessutom borde vi alla känna oss förolämpade över att reklammakarna tror att det funkar. Eller kanske förolämpade för att det funkar, annars hade den väl inte överlevt.
(Youtube)

Listor, (även den här) speciellt över saker som inte går att sortera. Denna gången omröstningen på Aftonbladetssida om bästa och sämsta covern någonsin, en efterapning på Total guitars redan publicerade lista. De fem bästa coversen jag kan tänka på är inte med.
(AB)

Ända sedan jag såg första avsnitten visste jag att jag skulle få fulhata i all evighet. Det är givetvis Sex and the city jag pratar om, nu kommer filmen till biograferna och än en gång rivs gamla hatsår upp. Avsnitt ur serien på tv, dokumentärer, reklam, artiklar, intervjuer, recensioner och så vidare. Jag lider. Av någon anledning så känner jag på mig att flickvännen kommer få mig att se filmen på bio. Jag är så toffel.
(SDS, AB, AB2, HD, SVD, DN)

De gigantiska, muterade, köttätande ollonborrarna från helvetet som varje sommar intar Ribban. Dessa djur är ren och skär ondska i en flygande skalbagges kropp.
(Wikipedia)

Andra saker som turisterna här i Västra Hamnen tar Sydsvenskan upp i sin artikel om sommarplågor idag. Som jag har safgt innan tog det inte många dagar innan lokalbefolkningsmentaliteten kickade in.
(SDS)

1 kommentar:

Anonym sa...

Wahlgrens reklamer får mig att vilja gå bärsärkagång med tunga automatvapenjolchj