onsdag 25 juni 2008

Demonstration mot FRA-lagen

Så på lördag är det dags för det vanliga foket att visa sitt missnöje med FRA-lagen som för inte så länge sen klubbades igenom.
12.00 samlas demonstranter på Gustav Adolfs torg här i Malmö, samma tid sker det även i Stockholm och Göteborg.
Initiativet togs först på Flashback som jag har förstått det och har sen spritt sig genom bland annat Facebook, jag går dit, men sekunden som någon slänger en sten eller förvandlar det till en politiskagenda för en grupp eller parti, helt enkelt går ifrån syftet med demon så går jag hem och surar. Det som skrämmer mig med demonstrationer är att de så ofta går i från det ursprungliga ämnet, att organisationer och grupper av människor som har en helt annan uppfattning om livet än jag kidnappar tillfället och förvandlar det till något helt annat. Inte bra alls.

Relaterat: SDS, AB, AB2, Dagen, SVD, SVD2, DN, SDS2, AB, SDS

2 kommentarer:

Anonym sa...

FRA-kritiker hotades: http://playrapport.se/video/1182757

Anonym sa...

Jag verkar ha en åsiktsfrände. Vi ses på GA-torget.

http://rhodin.blogg.se/2008/june/efterspel-i-fra-fragan.html