söndag 30 mars 2008

Musikalisk guide del 1: Jedi Mind Tricks

Okej. Jag är extremt trångsynt, elitistisk och gnällig när det gäller andr människors musiksmak, speciellt när det är musik som ligger nära det jag lyssnar på men av en eller annan anledning inte fungerar i mina ögon. Ännu värre blir det när folk hör tt jag är djupt nere i hip hopträsket och dom börjar snacka 50 Cent, Petter och liknande styggelser. Vad bättre än att jag tar tillfället i akt och erbjuder mina medmänniskor en djupare kunskap, en chans att vigda sina vyer.
Vi börjar med Jedi Mind Tricks.

Jedi Mind Tricks må inte vara det mest lättillgängliga inom hip hopen, är man van vid hip hop med mer RnB likanande beats kan det vara stört omöjligt att ta sig till. De gör en hård och tung hip hop med latinoinspirerade beats och DJn och producenten Stoup (The Enemy Of Mankind) gillar stråkar och operasamplingar.
Killarna i gruppen kommer från lika delar Philadelpia som Camden, nu är Vinnie Paz (fd. Ikon the Verbal Hologram) ensam om att greppa micken med undantag med feats med diverse artister med tidigare var den betydligt med religiöstövertygade Jus Allah även en del av gruppen.

Introduktion:
Heavenly Divine (Youtube)
On The Eve Of War ft. Gza (Youtube)
When All Light Dies (Youtube)
Outlive The War ft. Sean Price (Youtube)

Överkurs:
Books Of Blood: The Coming Of Tan(Youtube)

Hemsida, MySpace

Inga kommentarer: