onsdag 26 mars 2008

Sol vs. snö

Så efter de senaste dagarnas blåst, regn, snö som blev slask och elände var det äntligen ljus.
Jag uppskattar på något udda pln när jag måste vrida ner skärmen på laptopen för att solen lyser för stark på den. Jag uppskattar att bilen var alldeles för varm efter en snabbis på Willys. Jag njuter inte så lite av att snön på innergården utanför fönstret droppar bort. "Jag gillar" som Malin skulle sagt. Sol är lika med ny playlist på ipoden och gå ut.

Jag har varit på massa festivaler. Roskilde en 6-7 gånger, hultsfred massor gånger, till och med Sweden Rock och andra tillställningar ingen skulle föreställa sig mig på har jag förärat med min närvaro. För två år sedan (ca) så bestämde jag mig i samråd med min otroliga mognad att festivaler får nästa generation ta över. Och jag har inte ångrat mig. Men lite ledsen i ögat bli jag när jag läser på DNs sidan att både Atmosphere och Brother Ali ska till Hultsfred i år, dock inte så allvarligt att jag tänker över mitt beslut.

Andra saker nämna att notera är att Kurt Cobain får en sko uppkallad efter sig (Sydsvenskan), att träningsmatcher är tråkigt men jag ändå kommer kolla när vi får stryk mot Brasilien i kväll, att domedagen är inställd så grottsekten kommer tillbaka till ytan i slutet av April (Dagen, DN), att Why? spelar på Mejeriet i Lund 13 April (MySpace).

Låten:
Atmosphere - They're All Gonna Laugh At You (Youtube)

2 kommentarer:

DejaVu sa...

Hej,
Jag vill bara tacka för informationen om "Why?" på Mejeriet, jag googlade "when life gives you lemons" i hopp om att hitta information om utifall nya atmosphereskivan läckt.
Hamnade av en slump på din blogg, verkar totalt ha missat den utsatta spelningen den 13e , du har livat upp min måndag!

Stort tack ännu en gång!

Fem Bilder sa...

haha, då ses vi där med andra ord. Jag är han som med en öl i handen slänger Why?-citat och får sura blicka efter mig.