onsdag 5 mars 2008

Innergårdsterrorism

Det började med tre plankor i tvåmetersklassen. Sen blev det en fåtölj, veckan efter en Billybokhylla i bitar. Förra veckan var det ett matbord. Någon granne klarar inte av att skilja på hushållssopor och taskig smak i inredning. Av någon anledning passar dom på att slänga sitt möblemang bit för bit när de går ut med bajsiga blöjor och potatisskal. Soptunnan på innergården ramlar omkull så fort det blir lite stormig och jag misstänker att sopgubbarna inte är för glada.
Är säkert samma granne som tycker att techno och tidig morgon är sjukt kul. Eller den andra grannen som spelar bongotrummor så fort jag kommer hem.
Jag är så bitter. Jag är så småsint. Jag är allt jag hatar. Jag är så "osäker svensk" just nu. Fulmys åt mitt liv men jag är irriterad.

För övrigt var vinyllångesten så intensiv idag att folk höll på att duka under. När man seriöst överväger att sticka iväg till Zoo City för att titta på en fågel (en sån där på Parrot-naturgodisförpackningen med stor gul näbb) som kostar 25000:-, då borde det gå upp ett antal ljus för men. Men inte.

Inga kommentarer: