onsdag 19 mars 2008

Högspänning vs. polisspänning

För ungefär tio år sedan slutade jag min grundskoletid på Fågelskolan i Lund.
Nio år tidigare hade jag satt mig vid bänken första gången och lärt mig skrivstil och andra nödvändiga saker. Under dessa nio år disskuterades ständigt högspänningledningarna som löpte över delar av skolan, skulle dom bort, var dom farliga och så vidare. Vi som var barn då brydde oss inte, det enda dom var för oss var klätterställlningar (dock visste vi bättre än att klättra över taggtrådsmarkeringen ett par meter upp) och strålningshalter och liknande var inte speciellt intressant för oss.
Läser i Sydsvenskan idag att dom äntligen ska göra någonting åt det, fantastiskt vad saker går snabbt i Lunds kommun.

Vissa saker är riktigt korkade att göra.
Som att kissa på elstängsel, kasta sten i glashus, cykla i Malmö eller varför inte somna på platsen eller till och med bilen du gör inbrott i.
Det sista hade tydligen en man i Helsingborg lyckats med. (Sydsvenskan)
Inte lika korkat men tusen gånger mer olämpliga och taktlösa är det polisen här i Malmö hade gjort i helgen. Nån bil var felparkerad utanför en kyrka i Rosengård, då stormar polisen in i kyrkan och avbryter gudstjänsten, fint. (Sydsvenskan)
" – Svensk polis är allas polis. Vi vill ha ett gott samarbete med alla samhällsgrupper" kommenterar chefen för närpolisen i city.

Inga kommentarer: