fredag 7 mars 2008

Terrorkatt vs. slapp attityd

Fredag kväll, skulle gärna bara dö en smula i soffan i kväll men kommer gå ut någonstans.

Jag vet att jag är tjatig men jag måste ta tag i det där med jobb. CSN är långt i från tillräckligt.
Ser på Ny Tekniks sida några nyheter om iPhone och inser att jag måste ha en sådan. Samma sak med ungefär sju par olika nyheter i sneakersvärlden. Känner även ett stort behov av lite nya kläder, pengar till bilen som ska besiktigas snart behövs också. Imorgon ska det bli av.
Såg att CunninLynguists ska spela på Mejeriet i Lund på söndag. Inte riktigt min kopp med te men close enough. Senaste konserten jag var på var Sage Francis i Lund i höstas. Riktigt bra. Det är för övrigt alldeles för glest mellan de bra hip hopkonserterna i Malmö-Lund-Köpenhamnområdet. Visst, där dyker ibland upp något namn som intresserar men det är alldeles för sällan, såg att Aesop Rock ska ut på europaturné där Oslo och Berlin finns på schemat men Malmö och Köpenhamn är helt bortglömt, samma sak med många andra av de artister som jag skulle betala dyra pengar för att se. Dags att någon duktig bandbokare börjar boka annat än tråkrock och tuggummipop.

Igår här i Malmö rånbombade några killar med slapp attityd till ordning sig runt i vår stad (Sydsvenskan 2 3, DN, SVD) men det som får vår del av Sverige att bli Seriges svar på Scicilien är lätt katten som håller Lomma i skräck. Terrorkatten har gett sig på en BMW och ett säkert antagande är att den planerar fler dåd. Sydsvenskan

Inga kommentarer: