måndag 17 mars 2008

Snön vs. Malmö

Igår var det fint.
Det var nog runt en 15 grader i solen, vi satt på Möllan och åt på en uteservering, sköljde ner öl i solen.
Det var vår och Malmö log.
Idag inte så fint.
Kallt, grått och lite vitt.
För två timmar sen ungefär började det snöa, jag hatar snö, det snöar mycket men det verkar inte lägga sig riktigt, eller rättare sagt det har inte lagt sig för än nu. Taken utanför mitt fönster färgas vita, och snöflingorna har gått från bite-size till tefats stora, inte riktigt men ni förstår.
Inte speciellt trevligt med andra ord. Jag hatar snö. Och snön hatar Skåne. Ingen annanstans i Sverige, kanske världen innebär en timmes snöande totalt kaos i trafiken med inställda bussar och tåg, avstängda broar och halkande fotgängare. Nej, jag tror inte på teorin att Skåne skulle vara dåligt förberedda, jag tror mer på teorin att snön got it in for the dirty south, som man säger.
Bitter är bara förnamnet på misären.
Mer på Sydsvenskans hemsida.

Inga kommentarer: