söndag 2 mars 2008

Korpfotboll

Sydsvenskan har de senaste dagarna berättat om MFF som är i Florida och tränar.
Tydligen hade dom spelat mot Palm Springs idag och vann med 14-1. Kul resultat.
Jag gillar MFF.
Jag tittar aldrig på allsvenska matcher, jämfört med den Europeiska fotbollen i Champions League eller Premier League är det korpfotboll, men när det skrivs om MFF läser jag alltid. Laget från min stad. Per automatik laget i mitt hjärta.
Sett ur ett större perspektiv är det Spanska lagen jag är mest intresserad av.
Barca är laget som får mitt hjärta att dunka lite hårdare. Någon dag sitter Andrea och jag på Camp Nou och glädjemyser och stirrar in i solen.

1 kommentar:

Andrea sa...

Forca Barca!!!
Låter som en heldag det där. Jag fick lite osökt in tanken på bullbak i skallen. Visst hade det varit mysigt att ro upp med en nybakad kanelbulle och avnjuta ett kanonmål av Messi mitt inför våra bara ögon. Kärlek

fredens vita liljor