måndag 25 februari 2008

When life gives you lemons...

Första dagen på nån vecka på folkhögskolan. När prepositioner och adverb diskuterades längtade jag bara tillbaka till då man arbetade för brödfödan. Det försvann dock rätt snabbt när jag mindes "viasatupproret" (trots att jag blir lite varm i kroppen) och månaderna på The Phone House.
Dock blev livet lite trevligare när jag testade det nya modeordet "fulmysa" på klassen, modeord är väl att ta i, verkar mer och mer som det är ännu ett Vinylord, eller faktiskt mer som ett ord bara jag använder.

Folk bryr sig om saker. Till exempel miljön.
Aktivister spärrade av Amiralsgatan idag i höjd med Folkets Park, det första jag tänker är att det var tur att det var vid fem, en timme tidigare och i hade fastnat i kön. (http://sydsvenskan.se/malmo/article303794.ece)
Visserligen är det tur att folk bryr sig, men jag har åldrats sen ungdomen och åren då man försökte göra nåt åt det man tyckte var fel , nu tycker jag det mest är irriterande när man måste köra omvägar på grund av deras engagemang. Jag börjar bli Svensson. Men jag har ju bloggen där jag får hata oavbrutet så det är väl min vuxenvariant av att vädra förtryckt ilska.

Att nästan krossas när en Sultan eller liknande ramlar ner i ens huvud på IKEA måste tillhöra en av de där nästandödenupplevelserna man helst slipper. Ingen glamour alls inblandat förutom de där 15 minuterna i rampljuset och rätten att rasa i Aftonbladet. Docck var det inte i Aftonbladet jag läste det, trotjänaren Sydsvenskan (http://sydsvenskan.se/malmo/article303551.ece) som skriver om det. Nästandödenupplevelser med mer glamour borde vara saker i stil med att bli rispad på axeln av kulan som dödade JFK och saker i samma klass. Äkta Strindberg? Rory? Vad säger du?

Dagens sarkasmer framför tv:n går till repriserna av det sjukligt dryga programmet Pokerface på tv4:a, antagligen till Outsidersmänniskorna och framför allt till Comviq reklamen där en basset scratchar och beatboxar, hemskt.

I april kommer Atmospheres "When Life Gives You Lemons You Paint That Shit Gold", jag är spänd. Fram tills dess underhåller jag mig med att lyssna på det där lilla klicket när strömmen dör och Ipoden stänger av sig.

Tips:
Nighthawks - Nighthawks (Mighty Mi remix) (Youtube)
För att Cage & Camu Tao kan det där med storytelling, för att remixen är så där underbart perfekt att glida runt i flashig SUV, eller som oftast en rostig Mazda 525, för att Cage & Camu Tao ägde kvällen för ett par år sen på Loppen.

3 kommentarer:

Vägen från 137kilo sa...

Sitta i solen med uppkavlade ärmar... Ja det låter sannerligen ljuvligt! Lagom till eftermiddagen hällre regnet ber som om någon slängt spann efter spann med vatten på fönstrena. *suck*

Jaja, det var ju sol ett par timmar i af!

MFz sa...

amiralsgatan är malmös pulsåder.
blockar man den står stadens koldioxid-utsläpp stilla från rosengård till centralen. väl vald location för en miljöaktion!

Fem Bilder sa...

Malin: men att skära av pulsådern borde leda till att malmö bildligt sett förblöder. occh så kan vi ju inte ha det.