lördag 23 februari 2008

Dagen efter

Som vanligt så här dagen efter är pizza och tv den givna kombinationen. Någon gång inom en snar framtid kommer forskare avfärda alla andra metoder för att mästra en riktig baksmälla för att säga att just pizza och tv-kuren är den bästa, det är jag övertygad om.

Sydsvenskan berättar om en sida, Billigast På Bolaget, som visar rus per krona på Systembolagets sortiment. Fint. Dock tror jag en sådan sida är mer uppskattad av dom som inte har åldern inne för att handla på Systemet, kanske kan kompletteras med ett par bra tips hur de lättast kan få utköpt.
http://sydsvenskan.se/ekonomi/article303301.ece

Samma tidning berättar om en kille i Marocko som skapade en Facebooksida i prins Moulay Rachids namn. Ajabaja, tre år på bröd och vatten blir straffet.
Undrar hur en Svensk domstol skulle dömt om någon hade skapat en sida i Victoria eller Carl-Philips namn, får för mig att en sträng blick och kanske indragen veckopeng skulle bli straffet.
http://sydsvenskan.se/varlden/article303332.ece

Någonstans i Sverige sitter i denna stund reklammakare och tar sig för bröstet och skrockar över sin egen förträfflighet. Dessa personer har under veckan och veckorna som gått sedan de anställdes gått hem från jobbet med en sån där härlig känsla i kroppen, känslan av att man har presterat och åstakommit något. När dom ser sina 40-sekundersverk flasha förbi i rutan ler dom och tänker att dom faktiskt har lyckats i sina liv.
Det måste få ett stopp.
Efter att ännu en gång gråttittat på reklamen för Lamisil ("Behandla, behandla, behandla igen") och kännt hur kroppfunktion efter kroppsfunktion har stängt ner känner jag mig lite utmattad i hatdelen av hjärnan. Jag förstår inte hur dom överhuvudtaget kan sova på nätterna. Än mindre förstår jag hur dom har lyckats sälja in idén till företaget som beställt. Eller det är helt enkelt så att det finns en list. För x mycket pengar får du en reklamfilm i samma klass som Jamba, Lamisil och liknande, 2x ger dig något i stil med Teliareklamen och om du är rik och internationell har du råd med en reklam som McDonaldsreklamen med pojken som ser tillbaka över sitt liv. Jag förstår inte. Kanske borde ge sig in i reklambranschen och städa upp. Eller bara sluta hetsa upp sig. Men det är så fruktansvärt svårt.

Dagens bakislåtar:
1. Aesop Rock ft. John Darnielle - Coffe (Youtube)
För att videon är så där härligt lågbudgetnyskapandeskum och för att videon återspeglar dagens Vinylbesök.
2. Sole ft. Dose One - A.D.D
För att salt, mineral och vattenobalans för förrädiskt.
3. Euskefeurat - Skweelarn
För att bildka min Piteåflickvän. För att jag i hemlighet tycker den är bra.

Inga kommentarer: