onsdag 20 februari 2008

Ghetto Pop Life vs. Hate

Idag hatar jag Jamba och Malou von Sivers. Djupt hat. Samma tyngd bakom som när Palestinier hatar Israeler och vise versa. Samma intensitet som när sossar hatar Sverige Demokrater. Samma legitimitet som när en förtryckt hatar sin förtryckare eller som när en cancersjuk hatar frågan "hur mår du?".
Jamba mest för att deras reklam är så irriterande, för att folk går på deras kampanjer, för att jag har tröttnat på att säga "gud vad intressant" med en lätt sarkastisk ton, för att det faktiskt inte är så kul som man lätt skulle lura sig själv att tro med valpar/kattungar som slickar skärmen.
Malou för att hon i går hittade på ett eget begrepp, "balkongflickorna", för att hela programmet har en atmosfär av allt jag flyr från, för att ledmotivet är så där lagom trivsamt och så där lagom glädjekrossande, för att Malou inte kan intervjua, för att Malou aldrig blir Oprah eller ens Rachel Ray, för att Malou inte bryr sig om något annat än att sitta och fulmysa åt andras problem.
Listan kan göras längre men denna förmiddag är det just dessa saker som irriterar mig mest.

Men för att göra en ung man som mig själv glad igen listar vi denna onsdags mest givna låtar:
1. Aesop Rock - All Day: Nike+ Original Run (Continuous Mix)
För att den är 45 minuter lång, den räcker alltså hela vägen hemifrån till biblioteket om man gör ett par pitstops på exempelvis Vinyl (för att vända i dörren), SNS (för att vända i dörren) och så vidare.

2.Kanye West, Krs-1, Rakim, Nas - Classic
För att Nike AF-1 är den mest perfekta skon oavsett vad Emma säger. För att med så pass otroliga artister som över ett beat av DJ Premier kan det inte misslyckas.(Youtube)

3. Nas, Jay-z - Black Republican
För att jag är på det humöret, Black And Proud, eller i mitt fall White And Jealous. (Youtube)

4. Pigeon John - Orange County
För att den är så där alldeles lagom skön, så där sublimt mäktig och så där mäktigt sublim.

5. Danger Mouse & Jemini - That Brooklyn Shit
För att döpa en skiva till Ghetto Pop Life är genialiskt, för att Danger Mouse nästan är i klass med DJ Premier.

2 kommentarer:

Emil sa...

Hola Saint S.B!

Nu blir jag ju svårt sugen på att återuppliva min vistelse på Blogspot, som tyvärr dog ut efter Dublin...

Fem Bilder sa...

Vi kan bli bloggpolare och ha bloggfika och annat halväckligt. :)