onsdag 27 februari 2008

Terror bunny!!

Efter att ha bränt vid maten, suttit på Vinyl lite för länge och varit på apoteket och med vetskapen om att flickvännen kommer hem om två timmar sitter jag och kollar runt bland nyhetssidorna. Alltid lika kul. Fulmysa är första ordet som hamnar på tungspetsen.

Hade CSN varit lite lite mer generösa och chockhöjt allmosan ett par hundratusen, kanske till och med miljoner. Då hade jag köpt Neverland, haft en barberque och bjudit alla jag känner.
Tydligen ska, enligt vissa tidningar och kanske ska enligt andra, Neverland, Michael Jacksons enorma ranch auktioneras ut (E24, DN). Ranchen som jag läste om som liten och Jackotokig, ranchen där han påstods sova i syrgaskammare, där hans giraff och de andra djuren bodde. Bara 24.5 miljoner dollar. Ingenting. Inte för en man som mig.

Vart är vårt land på väg?
Biltema (Expressen) drar in och varnar för sin röd sprit efter att en man dött av någon förgiftning efter att ha festat på en flaska.
Tydligen är det metanol som har hamnat i spriten.
"Vi fick informationen om händelsen i Norge till oss i går kväll och har under dagen plockat bort produkten från hyllorna i alla varuhus i Norden. Vi ska ta reda på vad som har hänt och sedan ska vi rätta till det, säger Tomas Franzén.".

Visserligen säger dom även att man inte ska dricka det alls men tyngdpunkten läggs på att det har blivit fel och att dom ska ordna det. Om man inte dricker röd sprit från just den sändningen är det alltså inte så farligt.

Dagen läser vi om en Hamas-kanin (ja dom skriver så) som uppmanar barn att döda danskar i något barnprogram. Det är ju inte roligt med propaganda i barnprogram, och att döda ska vi absolut inte lära barnen. Men om vi tittar lite granskande på barnprogram från den tiden då SVT stod bakom alla svenska produktioner hittar vi inte så lite propaganda.
Svenska Dagbladet kallar kaninen "Hamas terrorkanin"!!
Kolla klippet här.

1 kommentar:

MFz sa...

av nån anledning börjar jag osökt att tänka på ett barnprogram jag såg när jag var liten då mark levengood lekte med en stor kanin i mans-storlek (kostym alltså).