söndag 24 februari 2008

We love the things that hate us

Söndag.
Sista dagen på en ledig vecka och en kliché är att säga att veckan har gått alldeles för snabbt, att det hade varit bra gott med en vecka till. Så jag säger inte det. Men tro gud att jag tänker det.

Min tjej vill byta extrajobb och efter att ha varit på en arbetsmässa på Ekonomicentrum i Lund i Torsdags har hon fått för sig att väktare är ett bra yrkesval.
Jag vet inte vad jag tycker men jag tycker det känns lite sjukt att ansökan man kan trycka ut från hemsidan är svårare än vilket folkpartistisk språktest som helst.
Kolla på den här (PDF-dokument).
Att dom vill veta vem du är, vart du bor, om du är straffad och hur gammal du är förstår jag.
Resten av ansökan är 8 sidor ångest.
Man ska uppge vart man har varit folkbokförd den 1:e November de senaste sex åren, inte bara stad utan även adress. Om du åker 2:a hands karusellen i Malmö är det sex olika adresser.
Dom nöjer sig inte med att veta vart du kommer ifrån, dom vill veta både vilket län och, håll i er, vilken församling. Sen är det foto, civilstånd och annat dom begär.
Som min gode vän med rytmen i blodet skulle ha sagt, det är lättare att ta sig in i Sverige.

Söndagslåtarna:
1. Dinah Washington - A Sunday Kind Of Love
För att Dinah är given alla dagar.

2. Vast Aire - Why'sdaskyblue (Youtube)
För att Vast är mer än bara Can´ox.

3. Aphex Twin - Girl Boy Song (Youtube)
För att söndag tillägnas bra musik.

4. Themselves - It´s Them
För att "it dosen´t look like a icesculpture, or does it?" är lagom psykedeliskt hiphopigt nyskapande idag.

Inga kommentarer: