onsdag 27 februari 2008

Skovård är själavård

Som rubriken säger, skovård är själavård. Efter att ha insett att hemtentan i filosofi är lite klurigare än vad jag trodde bestämde jag mig för att göra något för att få tankarna att snurra åt rätt håll igen.
Såg skor i hallen, ett par av mina Nike Af-1, ett annat av mina par Adidas Stan Smith (dom med kardborrband) och flickvännens Puma Race. Så fram med skolådan, igång med varmvatten, tvål, scotchbrite och en wettexduk, lätt fuktad. Nu är skorna rena, min själ glad och lugn igen och det luktar impregneringsspray i hela lägenheten. Tar ett tag till i morgonen med resten.
Min skolåda består av väl utvalda produkter.
-Två olika slags impregneringsspray
-Skosnören i tre olika färger
-Små vita runda askar med en mjuk svamp med lite skokräm
-Hård borste för sulorna. Dock bortslarvad
-Sen schotchbrite, wettexduk och andra redskap

1 kommentar:

Fem Bilder sa...

Glömde nämna den vita skokrämen som täcker sprickor och liknande på vita skor