torsdag 21 februari 2008

This is thriller

Torsdag i Malmö.
Av nån anledning blir jag lite nedstämd när jag vaknar och inser att det är mulet, jag menar mulet är Malmös nationalsport och det enda som fattas är att det blåser. Dessa två ingredienser gör att Malmö är Malmö, om dessa två ingredienser hade lyst med sin frånvaro hade man lätt kunnat lura sig själv att man hade vaknat i, ja ni förstår.
Fortfarande lediga veckan och fortfarande massor att plugga.
Så vad gör en ung man som jag för att lyfta denna dag?
Jo, laddar ner nya varianten av Michael jacksons "Thriller", blir till en början varm i kroppen av att höra "Beat it", "Billie Jean" och dom andra låtarna jag växt upp till, upptäcker efter en stund att där är extraspår, låtar i ny tappning.
Börjar hata när jag hör Kanye Wests remix på "Billie Jean". Bra låt, Kanye är också bra, men att blanda går inte. Ungefär lika lyckat som att lägga rohypnol i sitt eget vin. Sjukt drygt med andra ord.
Och att Akon har fått plats får mig att vilja svälja tungan på plats, dock är låten med Akon på riktigt bra producerad.
Måste säga att jag tillhör den där delen av befolkningen på vår utarmade planet som faktiskt har gillat Jackos musik hela tiden, en av dom där som inte riktigt trott eller brytt sig om pojksexanklagelser och liknande.

Idag skrev även Sydsvenskan om den bästa bortförklarningen någonsin, en man från Nigeria vars pass strulade sa att han släkting hade använt voodoo för att ändra bilden på passet. (http://sydsvenskan.se/malmo/article302721.ece) Det kommer lätt bli min standardförklarning till allt hädanefter, det enda problemet är att mina släktingar är an aning slätstrukna för att ha använt voodoo, men vem vet det!?

Tips:
Aesop Rock - Fast Cars
För att det är så perfekt. (Youtube)

Inga kommentarer: