fredag 12 september 2008

Obehagliga djur

Gäss, harkrankar, ollonborrar och spindlar.
Obehagliga, men man får stå ut.
Den senare, spindlarna, har jag stått ut med genom att intala mig själv att de gifta sorterna, de finns ju inte här, i Sverige är djuren snälla. Otroligt blåögt, jag vet, men det fungerar.
Vad som förstör den bilden jag hela tiden bygger är artiklar om spindlar som kommer i containrar från utlandet, som följer med importvaror och sen etablerar sig i vårt land.
Nu senast Svarta Änkan. En av de där giftspindlarna som alla känner till. Obehagligt var ordet.
(SDS, SDS2, SVD)

1 kommentar:

ɱØяñιηg$ʇðя ©™ sa...

Hobospindel etablerade sig för flera år sedan. På text-tv så jag att en sort som kallades dallerspindel också etablerat sig här. Nu fattas bara att vi får den värsta mardrömmen också, fågelspindlar.