tisdag 2 september 2008

Kan inte scrolla upp i Chrome

Jag läste om Googles nya browser Chrome i tidningarna i morse, jag segade till och mig igenom den 38 sidiga infoserien Google i förhand hade publicerat. Så nu när den blev tillgänglig för nedladdning var jag tvungen att testa. Jag slutade med Explorer för åratal sedan, Safari körde jag när jag satt framför en Mac och på den här PCn har jag mest använt Firefox. Så jag tyckte det var dags att testa nytt.
Visst går Chrome snabbare som Google lovat, marginellt snabbare, en av de där sakerna som man säkert märker mer av ju mer man sitter med den. Två saker är dock riktigt irriterande, alla de add-ons och plugins jag har installerat och blivit beroende av på Firefox saknas givetvis, det mest irriterande, jag kan scrolla ner på sidorna på touch paden, men inte upp, mycket konstigt.
Det största plusset är att den är snygg, och lättförstådd. Så testa, speciellt om du sitter på Explorer fortfarande...
(SDS, AB)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hur var det nu, var det upp eller ner du inte kan scrolla?

Fem Bilder sa...

Haha ser misstaget nu, jag skyller på för lite kaffe och för mycket folkhögskola. Det är upp som är problemet.