lördag 4 oktober 2008

Om påverkan

Finanskrisen, igen. Runt om i världen, främst USA, förlorar människor pengar, sina hem och säkerligen sina äktenskap också. Andra placerar i panik om sina pengar, läser Aftonbladets guider för hur man klarar sig och sitter nervöst med tidningar i otalet flikar och river sitt hår framför datorn.
Jag då? Hur påverkar det mig?
Jo, jag får fortsätta gå på grusparkeringen, den med vattenfyllda hål och felparkerade bilar när jag ska till bussen på morgonen. Jag vet inte säkert men jag antar att huset med butiker och lägenheter som skulle byggas bredvid Turning Torso skulle ligga på den lilla felplacerade parkeringen, den som mer ser ut att höra hemma utanför en bilskrot mer än i hamnen. Sydsvenskan rapporterar att det inte blir något av det. Att finanskrisen dödade alla planer.
Vad jag inte förstår är varför man bygger ett område med "utmanande arkitektur" och lämnar ett bombhål mitt i, granne med Sveriges mest exklusiva byggnad? Varför man inte byggde på den tomten direkt, varför man förfular genom att bryta det man påbörjat?
Damn finanskrisen!
(SDS)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med dig. Det är så man klöks.

Anonym sa...

För djävligt!

Tyvärr verkar det som om vi bara sett början.

http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/artikel_1829043.svd?service=graphic

Anonym sa...

Om Wikeborg o Sanders egna lyxbyggen i V. hamnen finns inget att läsa. Inte heller om hur beställt material till bostadsrättföreningen hamnade i deras egna privata byggen. Man kan ju bara undra vem som fick betala räkningarna där...Det är väl inte bara konkurs utan även bedrägeri?